הילדה שאלה את ליברמן: "למה האויב מקבל בניה בתמורה לטרור?"

קובי פינקלר 3 Comment on הילדה שאלה את ליברמן: "למה האויב מקבל בניה בתמורה לטרור?"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר בשומרון ותקף את מתנגדי תכנית קלקיליה • במהלך הביקור, אילה שפירא שנפצעה בפיגוע בשומרון, שאלה אותו: "מדוע הייתי צריכה להיפצע כדי שיבנו לישוב שלי כביש והאויב מקבל בנייה בתמורה לטרור?"

ליברמן צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר בשומרון ונפגש עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן.

"זה ויכוח בין ימין אחראי וימין רציני לבין ימין משיחי ופופוליסטי" אמר ליברמן על תכנית קלקיליה "התכנית זכתה לגיבוי מוחלט של הדרג הביטחוני. זו התכנית האופטימלית, שקודם כל משפרת דרמטית את הביטחון ביהודה ושומרון".

"קלקיליה כלואה בתוך גדר ביטחון. אנחנו מדברים על הבנייה כאן וכאן. זה שטח פלסטיני פרטי, שאף יהודי לא מגיע אליו. ביקשתי לבדוק עם אוגדת איו"ש מתי בפעם האחרונה רגל של יהודי דרכה במקום, ולא הצליחו לאתר. אנחנו מדברים על 6,100 יחידות דיור במקסימום, כשאלף כבר בנויות. וכל התכנית הזו אמורה להתממש בשלבים, עד שנת 2035. אנחנו מדברים על 300-400 יחידות דיור בשנה, זה כל הסיפור. ולכן אני מציע שאנחנו באמת נדבר על העובדות ונהיה קשובים למציאות ולא רק לסיסמאות.

"הוויכוח היום הוא לא על קלקיליה. קלקיליה היא רק הטריגר. קלקיליה היא רק התירוץ. יש ויכוח אמיתי בתוך הימין. בין ימין אחראי וימין רציני לבין ימין משיחי ופופוליסטי. זה הוויכוח. קלקיליה זה רק התירוץ. וזה לאורך כל הגזרה. זה מתחיל מהשאלה האם אנחנו רוצים מדינה יהודית או דו-לאומית, ועד שירות בנות בצה"ל. יש פה ויכוח אידיאולוגי אמיתי, קלקיליה היא רק התירוץ".

"היו הרבה צעקות והרבה ספקולציות שאין להן שום קשר לביטחון. כשניסחתי את תכנית 'מקלות וגזרים', ישבתי עם כל הפיקוד הצבאי. התוכנית זכתה לגיבוי מוחלט, מתוך שיקולי ביטחון, של הרמטכ"ל, של ראש אמ"ן, של אלוף הפיקוד, של מפקד אוגדת איו"ש. אני חושב שכשמדברים על ביטחון, בואו נקשיב קודם לאלו שאחראים על הביטחון, ולא לאלו שהראש שלהם כל הזמן בבחירות או בפריימריז" תקף ליברמן את מתנגדי התכנית.

לסיום אמר: "תכנית 'מקלות וגזרים' היא התכנית האופטימלית, שקודם כל משפרת דרמטית את הביטחון ביהודה ושומרון, וגם דואגת להתיישבות. לא בסיסמאות אלא במעשים".

ראש המועצה האזורית, יוסי דגן השיב לליברמן כי מס' היחידות כלל לא משנה. לדבריו: "הכפלת עיר הטרור קלקיליה מסכנת את תושבי השרון והשומרון ומי שמקדם תכנית כזו מקדם אך ורק אינטרסים פלסטינאים" וקרא לליברמן לשקול מחדש את תמיכתו בתכנית.

בהמשך דיברו השר וראש המועצה על התקדמות הכביש 'אל מתן' שנבנה בעקבות הפיגוע בילדה אילה שפירא ואביה לפני שנתיים וחצי. דגן הזמין את שר הביטחון ללמוד על התקדמות העבודות בכביש.

במהלך השיחה אמרה הילדה אילה שפירא שנפצעה ונכוותה בכל חלקי גופה בפיגוע לשר הביטחון: "מדוע הייתי צריכה להיפצע כדי שיבנו לישוב שלי כביש והאויב מקבל בנייה בתמורה לטרור?".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    טוב שהילדים שלנו גם ידעו מגיל צעיר מול מי אנחנו מתמודדים ושיגדלו עם השקפה נכונה

  2. 1

    ממש גאון הילדה
    אפילו ליברמן לא שאל את זה…